Week 4 - Reisverslag uit Nantong, China van Laura Haan - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Nantong, China van Laura Haan - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Laura de Haan

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Maart 2014 | China, Nantong

Hoi allemaal,

Zoals de tijd heel snel gaat, is hier ook alweer mijn vierde blog over mijn tijd in China. Na een rustig en ontspannen weekend werd het deze week niet veel drukker. Aangezien het een aantal dagen geleden Nationale vrouwendag was, was er maandag een aantal activiteiten voor alle vrouwen in Nantong. De dag begon vroeg met dumplings vouwen en eten in de schoolkantine. Dumplings zijn een soort deeg met daarin vlees of groente en dat wordt dat gekookt in water of olie en is zeker goed te eten! Naast het feit dat alle vrouwelijke studenten van de campus er waren, was ook de gehele vrouwenafdeling van het plaatselijke bejaardentehuis aanwezig. Ik heb nog nooit zo veel bejaarde Chinezen bij elkaar gezien! Na ook nog even een wens in een wensboom gehangen te hebben, zat de ochtend er voor ons alweer op en konden we genieten van onze paar uur lunch tijd.
Helaas hadden we deze week super veel last van smog, de air quality lag tussen de 250 en 300. Om een beetje een beeld te krijgen daarvan, het was ongeveer het dubbele van waar Parijs last van had. Heel Parijs stond op z’n kop door die smog terwijl hier niemand op of om keek en ging alles gewoon door, alleen kon je de gebouwen niet meer zien!

Op woensdag zijn we ongeveer de hele dag mee op sleeptouw genomen door verschillende docenten. De ochtend begon met een meeting met een groep verpleegkunde studenten op een andere campus in de buurt. Zij krijgen Engelse les dus leek het de docenten leuk om ze op een andere manier Engels te leren door met ons te praten. Het valt meteen op dat ze echt alles van je willen weten maar dat ze vooral heel erg nieuwsgierig zijn naar het feit of je broertjes of zusjes hebt en of ik daar alles over wil vertellen. Zij zijn uiteraard allemaal enigs kind en lieten ontvallen dat ze dat echt super jammer vonden. Wat voor ons heel normaal is, is bij die meiden gewoon iets onbereikbaars, heel bizar om dat te beseffen. Na deze ochtend werden we mee uit lunchen genomen en moesten we daarna meteen door naar verschillende musea. Waarbij het ene museum over vliegers ging, de andere over een bepaalde blauwe stof en een derde over weer iets heel kleins, was het leuk om wat meer over de culturele geschiedenis te zien. Na de musea moesten we meteen door naar een echte Chinese markt. Dit was typisch zo’n markt waar alles super goedkoop is, maar dat moet je wel zelf doen. Ze vragen namelijk een prijs die veel te hoog is en die moet je dan zelf proberen naar beneden af te dingen. Het vergde enorm wat skills omdat ik het Chinees nog niet goed beheers, maar het is me redelijk gelukt moet ik zeggen!

Ook hebben we deze week een nieuwe supermarkt ontdekt, een heuse Makro. Hier verkopen ze veel westers voedsel, al is het grotendeels wel over de datum. Eindelijk heb ik nu iets meer afwisseling in mijn eigen eten en is het niet alleen maar rijst of noodles zonder saus of kruiden. Daarbij heb ik zelfs paprika-ribbelchips gevonden, welliswaar ruim 5 euro voor een zak maar ik ben zielsgelukkig met mijn zak.

Al een paar weken geleden hadden we wat Nederlandse expats ontmoet, deze week gingen we met nog veel meer expats uit eten. Dit keer niet alleen maar mensen uit Nederland, ook uit Israël, Nieuw Zeeland en Turkije. Na een veel te chique diner in een super luxe hotel hebben we de stad weer eens verkend, dit keer in wat andere clubs. Aan het einde van de avond hoorden we dat de Mac hier 24/7 open is, wauw wat een geluk!

Aangezien we dit weekend niet veel plannen hadden, maar het toch heel mooi weer was, ben ik lekker gaan wandelen en heb ik in alle rust genoten van het zonnetje. Waar de Chinezen als de dood zijn dat hun witte huid ook maar enigszins verkleurt en hun winterjas gewoon aanhouden als de zon schijnt, liep ik daar in mijn korte broek. Het contrast is nog nooit zo groot geweest ;)

Deze week alles lekker rustig aan gedaan, de smog proberen te ontwijken en wat tijd doorgebracht in de sportschool, volgende week gaan we weer een andere stad bezoeken!

Veel liefs

  • 20 April 2014 - 23:18

    Mama:

    Blijft leuk om alles te lezen hoor, blijf schrijven ;-)
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Nantong

Studeren in China

Fashion minor op Nantong Textile Vocational Technology College

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2014

Week 17

09 Juni 2014

Week 16

02 Juni 2014

Week 15

26 Mei 2014

Week 14

19 Mei 2014

Week 13
Laura

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 8333

Voorgaande reizen:

19 Februari 2014 - 10 Juli 2014

Studeren in China

Landen bezocht: